دسته‌بندی نشده

خلاقیت با آموزش طراحی کاراکتر

شاید شما هم به این فکر کرده باشید که شخصیت هایی که در ذهن دارید را به واقعیت تبدیل کنید. اینجا جایی است که میتوان گفت آموزش طراحی کاراکتر خیلی کمک کننده خواهد بود. طراحی شخصیت می تواند یک جانور روی حیله و تزویر باشد که باید با آن کنار بیایید. خلق شخصیت خود از ابتدا شامل بسیاری از تفکرات خلاقانه است. اگرچه بسیاری از شخصیت های کلاسیک که همه ما از طریق کارتون ها ، فیلم ها و تبلیغات با آنها آشنا هستیم ساده به نظر می رسند ، اما مهارت و تلاش زیادی برای تأثیرگذاری آنها صرف خواهد شد.
از دست های معروف میکی موس با سه انگشت – که در زمان تولید برای اولین بار در سال 1920 برای انیمیشن ها صرفه جویی کرد – تا سادگی زیبا از هومر سیمپسون ، طراحی شخصیت همیشه برای حفظ سادگی آن طراحی شده است. (اگر می خواهید این شخصیت های نمادین و موارد دیگر را بررسی کنید ، آموزش طراحی کاراکتر انیمیشن را ببینید).
Adobe Creative Cloud را دریافت کنید
اما به غیر از خطوط تمیز و ویژگی های آسان خواندن ، در آموزش طراحی کاراکتر با ایلوستریتور باید یاد بگیرید چه چیز دیگری برای طراحی شخصیت خود باید در نظر بگیرید؟ فرد باید بداند چه چیزهایی را غلو کرده و چه چیزی را تحقیر کند ، چه چیزهایی را اضافه کند تا نکته ای عمیق بیان کند و برای رشد شخصیت چه کاری باید انجام دهد.
سپس این مسئله فنی وجود دارد که چگونه می توان طراحی شخصیت خود را ترسیم کرد. اگر از آن در حرکت یا به عنوان بخشی از کمیک استریپ استفاده می شود ، باید مطمئن شوید که از هر زاویه ای کار می کند.
فیلم های پیشنهادی برای شما …
برای این مقاله ، ما از طیف وسیعی از هنرمندان و تصویرگران برجسته نکاتی را در ایجاد طراحی شخصیت های به یاد ماندنی پرسیدیم. بسیاری از این نکات از پیکتوپلاسما ، جشنواره سالانه طراحی شخصیت در برلین گرفته شده است.
01. جادو را از دست ندهید
طراحی شخصیت
مراقب باشید که تمام جادوها را از شخصیت های خود نتابانید [تصویر: لوری روآن]
بسیاری از طراحان شخصیت ، پروژه خود را با طرح ارائه می دهند. و بیشتر طراحان اتفاق نظر دارند که این اغلب ماهیت شخصیت است. بنابراین وقتی روی طراحی خود کار می کنید ، اطمینان حاصل کنید که این جذابیت را از دست ندهید.
لوری روون می گوید: “من سعی می کنم به سبک نقاشی اصلی خود بمانم زیرا غریزه این است که سعی در تمیز کردن آن داشته باشم.” “من دوست ندارم احساس کنم که شخصیت هایی را خلق کرده ام ، دوست دارم احساس کنم فقط با آنها برخورد کردم.”
پرانیل اروم می گوید: “هنگامی که شروع به طراحی شخصیت های خود می کنید ، درگیر جزئیات نشوید.” “تصمیم بگیرید که چه چیزی را برای برقراری ارتباط برقرار کنید ، سپس با حرکت ، بازی و جریان نقاشی های آزاد ایجاد کنید. هنگامی که شروع به محکم کردن نقاشی می کنید ، به طور خودکار برخی از پویایی ها را از دست می دهید ، بنابراین مهم است که در مراحل اولیه حداکثر عمر داشته باشید. بعداً اضافه کردن حرکت تقریبا غیرممکن است بنابراین مطمئن شوید که در طرح اولیه است. “
02. از مطالب مرجع دوری کنید
در حالی که باید الهام گرفته از جایی باشد ، هدف ایجاد چیزی اصیل است. بنابراین رابرت والاس – معروف به دندان های موازی – پیشنهاد می کند که در حین کار مطالب مطالعه را پیش روی خود نداشته باشید.
او می گوید: “اگر به چیزی نگاه كنید ، سعی می كنید آن را به صورت خطرناك در ذهن خود به خاطر بسپارید ، در نهایت شما كار جدیدی انجام می دهید ، نه خمیرمایه چیزی.” در بالا می توانید ظاهر جدید والاس را روی چهره های شناخته شده جشن که برای یک فروشگاه بزرگ در هنگ کنگ ایجاد شده است ، ببینید.
03. کاوش شخصیت های دیگر
برای راهنمایی ، تلاش برای تجزیه و تحلیل اینکه چرا برخی از شخصیت های خاص کار می کنند و چرا نه ، می تواند مفید باشد. کمبود مطالب تحقیقاتی وجود نداشت و شخصیت های مصور در همه جا ظاهر می شدند: در تبلیغات تلویزیونی ، جعبه های غلات ، علائم فروشگاه ، برچسب روی میوه ، انیمیشن روی تلفن های همراه و موارد دیگر. طراحی این شخصیت ها را بیاموزید و به این فکر کنید که چه عاملی باعث موفقیت برخی از آنها می شود و به خصوص درباره آنها چه چیزهایی را دوست دارید.
اروم توصیه می کند: “وقتی با شخصیت ها کار می کنید باید از آنها الهام بگیرید.” “
04. … بلکه به جای دیگری نگاه کنید
همچنین بهتر است هنگام شکار الهام ، به فراتر از طراحی شخصیت ها نگاه کنید. روون می خندد: “من واقعاً مراسم جفت گیری پرندگان را دوست دارم.” حرکات عجیب و غریب می تواند یک رفتار منحصر به فرد از شخصیت ایجاد کند.
وی می افزاید: “هنگامی که من پروژه ای را شروع می کنم ، اغلب با احساسی شروع می کنم که می خواهم آن را القا کنم.” این روند با این شروع می شود که طراح فیلم هایی از خودش را به عنوان نقطه مرجع می گیرد ، سعی می کند چیزی را از حرکت ایده آل یا وضعیت حرکت به دست آورد.
سایر الهامات شامل سرامیک – بافت ارگانیک و پالت رنگی خاموش است که احساس بالینی کار او را متوقف می کند – و لباس های محلی.
05. ایده اصلی را از دست ندهید
طراحی شخصیت Jo-Me Studio
Sea of ​​Solitude بازی آینده از استودیوی Joe-Mei است [تصویر: Joe-Mei]
به راحتی می توان تبلیغات موردعلاقه ما را تحت تأثیر قرار داد. کورنلیا جفرت ، مدیرعامل استودیوی بازی های Indie Jo-May ، با زیبایی شناسی بی نظیر و طراحی های عالی بازی های ویدیویی ، یکی از طرفداران سرگرم کننده جدیدترین Guardian است.
در یک لحظه یکی از هم تیمی هایش مجبور شد به او بگوید که طراحی دریا از تنهایی آنها کمی بیش از حد شبیه “آخرین نگهبان” است. او به کارهای هنری اصلی خود نگاه کرد ، و این احساسی را که او نسبت به کارهایشان داشت بازمی گرداند. این پروژه در مسیر درست پیش رفت.

06. آکسا خرد کردن

اغراق در مورد ویژگی های مشخص طراحی شخصیت شما به بزرگتر نشان دادن آن از زندگی کمک می کند. ویژگی های اغراق آمیز همچنین به بینندگان کمک می کند تا ویژگی های اصلی شخصیت را تشخیص دهند. اغراق در کاریکاتورهای کارتونی نکته کلیدی است و به تأکید بر برخی از ویژگی های شخصیتی کمک می کند. اگر شخصیت شما قوی است ، فقط به آن بازوهای برآمده با اندازه معمولی ندهید ، آنها را سوپ کنید تا پنج برابر بزرگتر از حد مجاز شوند.
تکنیک مبالغه را می توان در مورد خصوصیات نیز به کار برد. فیلم خنده دار آنا Mantzaris به اندازه کافی (در بالا) شخصیت های روزمره را در موقعیت های پیش پا افتاده نشان می دهد ، کارهایی را انجام می دهد که همه ما آرزو داشتیم در یک روز بد انجام دهیم. او می گوید: “من فکر می کنم با انیمیشن سرگرم کننده است که می توانید همه چیز را جلو ببرید و مردم هنوز آن را واقعی می پذیرند.” “با عملکرد زنده به نظر پوچ می رسد. شما همچنین می توانید احساسات را بیشتر تحت فشار قرار دهید.”
07. تصمیم بگیرید که طراحی شخصیت شما به دنبال چه کسانی باشد
طراحی شخصیت: دختر ترسناک
ویژگی های Scarygirl ناتان یوروویسیوس در بازی ها و یک رمان گرافیکی [تصویر: Nathan Jurevicius]
به مخاطبان خود فکر کنید. به عنوان مثال طراحی های شخصیت برای کودکان خردسال به طور معمول در اطراف شکل های اساسی و رنگ های روشن طراحی می شوند. همانطور که ناتان جورویشیوس ، هنرمند Aussie توضیح می دهد ، اگر برای مشتری کار می کنید ، مخاطبان شخصیت معمولاً از قبل تعیین می شوند.
“طراحی شخصیت های سفارش شده معمولاً محدودتر است اما از خلاقیت کمتری برخوردار نیستند. مشتریان نیازهای خاصی دارند اما همچنین می خواهند” کار “خود را انجام دهم. معمولاً ویژگی های اصلی و شخصیتی را تجزیه می کنم. به عنوان مثال ، اگر چشم ها مهم هستند ، من تمام طراحی را در اطراف صورت متمرکز می کنم ، و این ویژگی اصلی را برجسته می کنم. “
08. شخصیت خود را متمایز کنید
طراحی شخصیت: سیمپسونها
مت گرونینگ از زرد استفاده کرد تا شخصیت های سیمپسونها از جمعیت متمایز شوند
خواه یک میمون ، روبات یا هیولا ایجاد کنید ، می توانید تضمین کنید که صد ساخته مشابه دیگر نیز وجود دارد. طراحی شخصیت شما برای جلب توجه مردم باید از لحاظ بصری قوی و جالب باشد.
هنگام طراحی سیمپسونها ، مت گرونینگ می دانست که باید چیز دیگری را به بینندگان پیشنهاد کند. او حساب کرد که وقتی بینندگان از کانال های تلویزیونی چشمک می زدند و با نمایش روبرو می شدند ، رنگ پوست زرد روشن غیرمعمول شخصیت ها توجه آنها را به خود جلب می کرد.
09. سایه های شفاف ایجاد کنید
شبح پری دریایی: طراحی شخصیت
یک شبح به شما کمک می کند تا ژست شخصیت را درک کنید [تصویر: Pernille Ørum]
Ørum می گوید ، روش خوب دیگر برای مشخص کردن شخصیت شما و بهبود وضعیت آن ، تبدیل آن به یک شبح است. “سپس شما می توانید ببینید که چگونه شخصیت” می خواند “و اگر شما نیاز به ژست روشن تر دارید. آیا احساسات شخصیت را درک می کنید و خط عمل را می بینید؟ آیا می توان همه چیز را ساده کرد؟ سعی کنید همه چیز را با هم همپوشانی نکنید ، و نگه دارید اندام ها جدا می شوند. “
07. یک خط اقدام ایجاد کنید
خط اقدام: طراحی شخصیت
یک خط عمل ستون فقرات یک نقاشی شخصیت است [تصویر: Pernille Ørum]
یکی از جنبه های کلیدی که هنگام ایجاد یک طراحی شخصیت باید در نظر گرفته شود خط عمل است. این همان چیزی است که جهت شخصیت شما را مشخص می کند ، همچنین یک ابزار روایی مفید است و احساس حرکت را به همراه می آورد.
اروم می گوید: “سعی کنید خط عمل را تا انتها انجام دهید.” “یک رقاص باله مثال خوبی است: آنها بر خط از نوک انگشتان پا تا نوک انگشتان خود تأکید می کنند. همچنین مشاهده خط عمل در موجوداتی که اندام کمتری دارند ، آسان تر است ، به همین دلیل پری دریایی یک موضوع ایده آل برای ایجاد خط عملی قوی. “
08. آن را شخصی کنید
بازی ویدیویی Geppert’s Sea of ​​Solitude کاوش در تجربیات او از تنهایی است. هرچند ممکن است کاملاً شخصی باشد ، اما بازی در اوایل سال در E3 پیش نمایش شد ، مخاطبان را مورد اصابت قرار داد ، زیرا با تجربه ای سروکار دارد که بسیار جهانی است اما هنوز هم به طرز عجیبی تابو است.
گپرت می گوید: “بهترین هنر مبتنی بر تجربیات شخصی است. اگر مبتنی بر حقیقت باشد ، مردم می توانند ارتباط بهتری برقرار كنند.” “این یک داستان ساختگی نیست ، حتی اگر در یک فضای خارق العاده ساخته شده باشد.”
09. ابتدا حالت را پیدا کنید
وضعیت در روباه ها: طراحی شخصیت
وضعیت بدنی می تواند چیزهای زیادی در مورد یک شخصیت بگوید [تصویر: Félicie Haymoz / Wes Anderson]
Félicie Haymoz با وس اندرسون در هر دو ویژگی انیمیشن خود کار کرده است: Fantastic Mr. Fox و Isle of Dogs. هنگام شروع یک طراحی شخصیت جدید ، هایموز دوست دارد با پیدا کردن وضعیت فرد شروع کند. این عنصر می تواند روی کل احساس شخصیت ، نورد توپ را شروع کند. “من سعی می کنم موقعیت شخصیت را بدست آورم. آیا آنها قوز کرده اند ، یا صاف و غرور نشسته اند؟” او همچنین یادداشت می کند که صورت برای درست شدن مهم است.
بیشتر نکات شخصیت فیلم هایموز را اینجا بخوانید.
10. کیفیت خط را در نظر بگیرید
پرتره یک دختر: طراحی شخصیت
خطوط مستقیم و منحنی توسط چشمان شما با سرعت های مختلف خوانده می شوند [تصویر: Pernille Ørum]

خطوط ترسیم شده ای که طراحی شخصیت شما از آنها تشکیل شده است می تواند به نوعی توصیف آن باشد. خطوط ضخیم ، یکنواخت ، نرم و گرد ممکن است یک وصال را پیشنهاد کند

شخصیت زیبا ، زیبا ، در حالی که خطوط تیز ، خراشیده و ناهموار ممکن است به یک شخصیت ناخوشایند و نامنظم اشاره داشته باشد.
Ørum توصیه می کند که خطوط مستقیم و منحنی را متعادل کنید. “خطوط مستقیم و منحنی ها به شخصیت شما ریتم می بخشد. یک خط مستقیم (یا یک خط ساده) چشم را به سرعت هدایت می کند ، در حالی که یک خط خمیده (یا دقیق) چشم را کند می کند.”
همچنین لازم است تعادل بین کشش و فشرده سازی را در نظر بگیرید. آروم می گوید: “حتی یک حالت خنثی نیز می تواند با بکار بردن این دو رویکرد چشم را هدایت کند و در نتیجه یک طراحی کاراکتری موثر باشد.”
11. از ساختار شوخی استفاده کنید
تبلیغات
روون با به اشتراک گذاشتن کلیپ های طنز از شخصیت های خود در اینستاگرام برای خود نامی بزرگ کرد و به کار در پروژه های دیزنی ، بی بی سی و MTV ادامه داد و در این راه جایزه و نامزدی BAFTA را به خود اختصاص داد. با این حال ، سال های موفقیت کمتر او در انجام استندآپ کمدی بود که الهام بخش انیمیشن های شخصیت تجاری مارک تجاری او بود.
او توضیح می دهد: “این از طریق استندآپ است که من اختصار را یاد گرفتم. این به نوعی یک ساختار شوخی است.” دانستن چگونگی قاب بندی کلیپ از ناکامی ها و موفقیت های گذشته در صحنه است: او می خندد: “شما خیلی سریع یاد می گیرید که چگونه نقاط خاصی را بزنید”.
12. ساده نگه دارید
Ørum علاوه بر اینکه می داند چه زمانی باید غلو کرد ، اهمیت سادگی را نیز برجسته می کند. “من همیشه سعی می کنم طرح ها را با کمترین خط ممکن برقرار کنم. این بدان معنا نیست که برای ایجاد حجم ، جایگذاری و طراحی شخصیت کار نشده است ، اما سعی می کنم تا حد ممکن ساده کنم و فقط خطوط و رنگهایی را که اطلاعات لازم را منتقل می کند پایین بیاورید. “
13. تمام زوایا را در نظر بگیرید
طراحی شخصیت هیلدا
هیلدا برای حضور در یک کمیک استریپ نیاز به کار از همه زوایا داشت [تصویر: لوک پیرسون / کتابهای چشم پرنده]
بسته به آنچه برای طراحی شخصیت خود برنامه ریزی کرده اید ، ممکن است لازم باشد که از همه جهات به نظر برسد. یک شخصیت به ظاهر تخت اگر از کنار دیده شود می تواند شخصیتی کاملاً جدید به خود بگیرد اگر مثلاً شکم عظیم آبجو داشته باشد.
در کارگاه Character Design Crash Course در Pictoplasma 2019 ، Jurevicius و Rilla Alexander از حاضران خواستند تا شخصیت خود را در ژست هایی که توسط سایر شرکت کنندگان برگزار می شود ، به سبک طراحی زندگی طراحی کنند.
و اگر می خواهید آن را به یک کمیک استریپ تبدیل کنید ، یک هیلدا لا لوک پیرسون ، نه تنها باید از همه جهات منطقی باشد ، بلکه به نظر خوب هم می رسد.
“چگونه هیلدا را از پشت بکشیم بدون اینکه موهایش شبح خود را ببلعد” ، چگونه بتوی او را از بالا بکشیم. نبردی طولانی و کشیده با ظاهر بینی او … اینها همه مسائلی بود که پیرسون هنگام خلق شخصیت خود باید با آن کنار می آمد. همه مشکلات در نهایت به راه حل های طراحی منجر شد.
14. آن را به صورت سه بعدی بسازید
تبلیغات
اگر شخصیت شما قرار است در دنیای سه بعدی ، به عنوان یک انیمیشن یا حتی به عنوان یک اسباب بازی وجود داشته باشد ، کار کردن روی قد ، وزن و شکل فیزیکی آن مهم است. روش دیگر ، یک قدم جلوتر بروید و یک مدل ایجاد کنید.
الكساندر می گوید: “حتی اگر شخصی نباشید كه به صورت سه بعدی كار كند ، می توانید با تبدیل شخصیت خود به سه بعد چیزهای زیادی یاد بگیرید.” این قسمت اصلی فرآیندی است که دانشجویان در آکادمی پیکتوپلاسما دنبال می کنند.
15. رنگها را با دقت انتخاب کنید
تصویر یک دختر: طراحی شخصیت
رنگهای مکمل تعادل مطبوعی ایجاد می کنند [تصویر: Pernille Ørum]
رنگ ها می توانند به ارتباط شخصیت یک شخصیت کمک کنند. به طور معمول ، رنگ های تیره مانند سیاه ، بنفش و خاکستری ، بدخواهانی را با نیت بدخواهانه به تصویر می کشند.
رنگ های روشن مانند سفید ، آبی ، صورتی و زرد بیانگر بی گناهی و خلوص است. قرمزها ، زردها و بلوزهای کتاب های طنز ممکن است به نوعی به ویژگی های قهرمان در طراحی شخصیت کمک کنند.
Ørum توضیح می دهد: “برای انتخاب رنگ های موثر ، درک قوانین اساسی رنگ مهم است.” “با رنگهای اصلی ، ثانویه و سوم و همچنین رنگهای تک رنگ و مکمل آشنا شوید. یک روش برای تولید یک پالت رنگی موثر ، انتخاب دو رنگ مکمل و کار با آنها در یک طرح رنگی تک رنگ است.”
“شما تعادل ایجاد خواهید کرد زیرا رنگ های مکمل پویایی ایجاد می کنند ، در حالی که رنگ های تک رنگ احساس آرامش را به وجود می آورند. شما همچنین می توانید یک طرح رنگی سوم را امتحان کنید ، که یک رنگ سوم را اضافه می کند (به عنوان مثال ، بنفش ، نارنجی و سبز) ، و سپس با تک رنگ کار کنید نسخه های آن رنگ ها ، اما برنامه ریزی و مهارت بیشتری برای کار با آن می طلبد. اگر تازه رنگ می کنید ، سعی کنید ساده آن را انجام دهید. “
برای مطالعه بیشتر در این باره ، به پست ما در مورد تئوری رنگ مراجعه کنید.
16. موها را فراموش نکنید
تبلیغات
شخصیت با موهای قوی
شکل ، تقسیم و خط مو رازهایی برای ترسیم موهای خوب است [تصویر: Pernille Ørum]
آروم گفت: “چند سال پیش من از نفرت کشیدن مو به دوست داشتن آن تبدیل شدم.” “قبلاً ، دیدن تمام جزئیات و جهت موها را به عنوان یک کار خسته کننده مشاهده می کردم. اکنون بیشتر از آن به عنوان یک شکل ارگانیک بزرگ فکر می کنم ، که مانند پرچم در باد حرکت شخصیت را نشان می دهد و بر آن تأکید دارد. یا اطراف آن.

“با ایجاد یک شکل بزرگ شروع کنید و آن را به بخشهای کوتاهتر تقسیم کنید ، در حالی که فکر می کنید که در آن موی سر جدا شده و جایی که خط مو قرار دارد. هر خط باید به تعیین حجم ، شکل و جهت مو کمک کند. “

17. لوازم جانبی اضافه کنید
وسایل و لباس می تواند به تأکید بر خصوصیات شخصیت و زمینه آنها کمک کند. به عنوان مثال ، لباس های بد رنگ می توانند برای شخصیت های ضعیف ، و تعداد زیادی الماس و حباب برای افراد ثروتمند بی مزه استفاده شوند. لوازم جانبی همچنین می تواند الحاقات واقعی شخصیت شما مانند طوطی روی شانه دزدان دریایی یا کرم در جمجمه روح باشد.
admin

آخرین آمار کرونا در ایران؛ مجموع قربانیان از مرز ۵۵ هزار نفرگذشت

مقاله قبلی

مقامات بهداشتی از عوارض واکسن فایزر ابراز نگرانی کردند

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *